انواع پری بیوتیک

 پروبیوتیک ها بهترین دفاع روده در عالم میکروبیوم هستند. آن ها باکتری های خوبی هستند که با التهاب و بیماری مبارزه کرده و ایمنی را تقویت می کنند. اما آیا در مورد پری بیوتیک شنیده اید؟ پری بیوتیک ها ترکیبات فیبر غیر قابل هضم یا کربوهیدرات هایی هستند که به تغذیه پروبیوتیک ها و رشد آن ها کمک می کنند.

روش های عالی زیادی برای بدست آوردن پری بیوتیک ها وجود دارد – ممکن است از قبل آن ها را خورده باشید – سیر یک مورد است! در این مقاله با تجزیه و تحلیل نحوه کار پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها به شما در سالم ماندن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنیم. همچنین به اشتراک می گذاریم که چگونه مصرف یک پروبیوتیک بصورت روزانه بسیاری از عملکردهای اساسی بدن از جمله هضم سالم را پشتیبانی می کند.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 32 ]

[ دوشنبه 5 آبان 1399 ] 9:08 ] [ melika ]

[ ]

رفتار با بستگان همسر

 طبق راهنماهایی که از سمت مشاوران و روانشناسان جهت حفظ روابط صلح آمیز خانوادگی ارائه می شد، ۱۰ قانون اساسی برای برخورد با بستگان همسر وجود دارد. در این مقاله چگونگی آن را یاد خواهید گرفت.

 

با همسر خود یک جبهه محکم تشکیل دهید

حد و مرزهایی برای خودتان تنظیم و اجرا کنید

برای حل اختلافات ارتباط برقرار کنید

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

خونسردی خود را حفظ کنید – و حتی حس شوخ طبعی خود را

بستگان همسرتان بخش مهمی از زندگی او هستند. این باعث می شود آن ها نیز به بخشی مهم در زندگی شما تبدیل شوند. هیچ کس نگفته که برقراری تعادل بین نیازهای شما با نیازهای دیگران – به ویژه نیازهای یک خانواده کاملا جدید – آسان است. اما ایجاد سازگاری خانوادگی امکان پذیر است – و بسیار ارزشمند می باشد.

 

شما می دانید که ساختن پل ها – و بازسازی برخی از آن ها که در آتش سوزی سوخته اند، آسان نیست، اما می دانید که این یک روش با ارزش برای گذراندن وقت خودتان است. بازده حاصل از سرمایه گذاری شما ما بقی زندگی متاهلی شما خواهد بود. در این جا ایده هایی برای شروع وجود دارد.

 

۱- با همسر خود کار کنید

این قانون کلیدی است و در زمینه حفظ ارتباط خوب با بستگان همسر بسیار مهم است. همان طور که دیشب شوهر شگفت انگیزم به من یادآوری کرد، برخورد موثر با بستگان همسر با اولین درگیری های کاری با همسرتان شروع می شود. به یاد داشته باشید، شما در این مقوله کنار هم هستید.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 25 ]

[ دوشنبه 5 آبان 1399 ] 9:08 ] [ melika ]

[ ]

خوردن زیتون و روغن در بارداری

 زمانی که بهترین توجه ممکن را از خود و اطرافیان خود به دست می ‌آورید، از بهترین شکل زندگی خود استقبال کرده اید. اگر دقت کنید متوجه می شوید که رژیم غذایی بخشی مهم و حیاتی در زندگی است. اکنون باید برنامه های رژیم خود را بر روی مفهوم واقعی متمرکز کنید – درست خوردن، نه بیش تر خوردن!

مصرف روغن در دوران بارداریبه همان اندازه که توجه به گروه های غذایی که در دوران بارداری می خورید بسیار مهم است، درک نوع روغن هایی که بخشی از وعده های غذایی شما را تشکیل می دهند نیز بسیار مهم است.
روغن زیتون نه تنها برای زنان باردار بلکه برای همه افراد بهترین گزینه در بین دیگر انواع روغن محسوب می شود.اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی شما در حین بارداری فواید زیادی دارد.اجازه دهید در مورد روغن زیتون، فواید و میزان مصرف آن در دوران بارداری بیش تر بدانیم.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 45 ]

[ دوشنبه 5 آبان 1399 ] 9:08 ] [ melika ]

[ ]

خوردن موز در دوران بارداری

 یک دوره هیجان انگیز برای مادر شدن، زمانی است که به تغذیه سالم اختصاص داده می شود؛ تا اطمینان حاصل گردد که جنین درون رحم تمام مواد مغذی مورد نیاز خود برای رشد را در اختیار دارد. موز مواد معدنی و ویتامین های لازم برای رشد را در اختیار جنین قرار می دهد.

۱- هموگلوبین را تقویت می کند.طبق گزارش شورای ملی اقدام برای کم خونی، کمبود آهن شایع ترین علت پایین آمدن سطح هموگلوبین است.
بیش تر زنان باردار از کم خونی رنج می برند زیرا معمولا سطح هموگلوبین آن ها بسیار کم است. خوردن موز به تقویت سطح هموگلوبین در بدن کمک می کند که بالطبع گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد و از این رو سطح هموگلوبین تقویت می شود. بنابراین مانع از عوارض مختلف در بارداری می شود.
۲- حالت تهوع و استفراغ را در دوران بارداری تسکین می دهدبیماری صبحگاهی (ویار) در زنان باردار شایع است. مصرف موز در این زمان از بارداری، به کاهش بیماری صبحگاهی کمک می کند و با موفقیت با تهوع و استفراغ مقابله می کند.
۳- منبع عالی اسید فولیکموز برای رشد مغز و نخاع جنین لازم است. این میوه به جلوگیری از کمبود اسید فولیک که باعث تولد جنین زودرس می شود کمک می کند، هم چنین باعث کاهش خطر نقص مادرزادی هنگام تولد می شود.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 30 ]

[ دوشنبه 5 آبان 1399 ] 9:08 ] [ melika ]

[ ]

مرکبات برای کودکان زیر یکسال

 هنگامی که کودک کوچک شما شروع به خوردن غذاهای جامد کرد، انتخاب غذاهای مناسب برای او کمی دشوار بنظر می رسد. نوزادان اغلب به هر چیزی در دست و روی بشقاب شما دست می زنند و می خواهند آن را امتحان کنند. اما کودک چه غذاهایی را می تواند با خیال راحت بخورد بدون اینکه با مشکل مواجه شود؟

اکنون کارشناسان عقیده دارند که بهتر است غذاهای جامد را به ترتیب معرفی کنید، حتی اگر ممکن است این مواد غذایی به طور بالقوه باعث حساسیت شوند. مرکبات یکی از مواد غذایی است که شروع آن برای کودکان احتمالا نیاز به کمی صبر دارد.

مرکبات برای سلامتی بسیار مفید هستند و در عین حال میوه های خوشمزه ای می باشند. آنها علاوه بر طعم دلپذیری که دارند، دارای ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی هم هستند. شاید دوست داشته باشید کودک تان از تمام ویتامین C موجود در مرکبات بهره مند شود، اما آیا دادن میوه مرکبات به نوزادان مناسب است؟
بدن کودک بسیار حساس و لطیف است و معده او نمی تواند خوراکی ها را مانند معده یک فرد بزرگسال هضم کند. هر نوع رژیم غذایی که به کودک معرفی می شود باید به آرامی و به تدریج انجام گردد. به همین دلیل، نوزادان باید در ۴ ماه اول زندگی (ترجیحا تا ۶ ماهگی) بطور انحصاری از شیر مادر تغذیه شوند و سپس به آرامی مصرف غذاهای نیمه جامد به همراه شیر و در نهایت غذای جامد را شروع کنند.
هضم مرکبات برای نوزادان نسبت به آنچه فکر می کنید می تواند سخت تر باشد. بنابراین نباید میوه هایی را که معده کودک نمی تواند هضم کند، به فرزندتان بدهید.
کودکان از چه زمانی می توانند مرکبات بخورند؟از نظر فنی، کودک شما می تواند خوردن مرکبات را از حدود ۶ ماهگی شروع کند، اگرچه بسیاری از والدین تا حدود ۱۲ ماهگی از دادن آن به فرزندشان اجتناب می کنند.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 29 ]

[ دوشنبه 5 آبان 1399 ] 9:08 ] [ melika ]

[ ]

تکه های سفید در ادرار در بارداری

 اگر باردار هستید و متوجه وجود ذرات سفید رنگ در ادرارتان شده اید، در این مطلب با ما همراه شوید تا به علل و راههای رفع این وضعیت پی ببرید.

چند نکتهاغلب تغییرات زیادی در دوران بارداری اتفاق می افتد. برای مثال دیده شدن ترشحات رنگی واژن در بارداری معمول است. در دوران بارداری معمولاً مشاهده می شود که ذرات سفید رنگی روی ادرار شما شناور هستند. زنان به احتمال زیاد به عفونت های دستگاه ادراری مبتلا می شوند و این یکی از دلایل احتمالی دیده شدن تکه های سفید در ادرار است.
صرف نظر از اینکه علت وجود ذرات سفید در ادرار چیست، ممکن است نیاز به درمان فوری پزشکی باشد تا خطر ابتلا به عفونت رحم و ایجاد عوارض آتی به حداقل برسد. به گفته دکتر Melinda Ratini از WebMD، عفونت های ادراری که در دوران بارداری شایع هستند می توانند باعث درد، کدر و بدبو شدن ادرار شوند.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 26 ]

[ دوشنبه 5 آبان 1399 ] 9:08 ] [ melika ]

[ ]

مهارت های حرکتی چیست؟

 در اولین بخش از مجموعه جدید رشد جسمانی بدن، آنجلا دی نرس، در مورد اثر حرکت بدنی روی سلامت کودکان، مهارت های ذهنی و سلامت کلی آن ها نگاهی انداخته است….

همان طور که در سه مقاله باید این موضوع را شرح دهیم ، “رشد جسمی” در سال های اول زندگی هر فرد، فقط به معنای راه رفتن سریع تر یا انجام حرکات ژیمناستیک پیچیده تر نسبت به بقیه نیست؛ بلکه در مورد این است که بدن و مغز چگونه از درون با هم ارتباط برقرار می کند و با یکدیگر رشد می کند، فرآیندی که قبل از تولد ما شروع می شود.

من در سال ۲۰۰۹ در مورد این که “ذهن کودکان در بدنشان زندگی می کند، پس این دو بهم مرتبط هستند” مطلبی نوشتم. با توجه به این که رشد فیزیکی بدن یکی از سه بخش اولیه در EYFS است، اما اهمیت عمیق تر این جنبه نادیده گرفته می شود، مخصوصا برای کودکانی که بعد از سال ۱۹۸۰ متولد شدند . موضوع EYFS روی حرکت، نگه داشتن، سلامت و مراقبت از خود تمرکز می کند، تا این که بخواهد در مورد تغذیه بدن برای رشد و مهارت های ذهنی متمرکز شود. این مقاله ها به این جنبه از موضوع هم نگاهی انداخته اند، روی چگونگی حرکت بدن و گسترش مهارت های ذهنی ( فکر و سازماندهی اطلاعات در مغز ) هم اطلاعاتی جمع آوری کرده اند.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 174 ]

[ دوشنبه 5 آبان 1399 ] 9:08 ] [ melika ]

[ ]

مصرف ویتامین دی برای نوزادان

 ویتامین D در حفظ تعادل بهینه کلسیم و فسفات که منجر به رشد استخوان ها و دندان ها می شود، ضروری است.

اگرچه با فعالیت بدنی و مصرف کلسیم کافی می توان استخوان های سالمی داشت، اما نقش ویتامین D هم به همان اندازه برای سلامت استخوان ها مهم است. بدون ویتامین D بدن ما نمی تواند به طور مؤثر کلسیم را جذب کند، بنابراین اطمینان از دریافت کافی این ماده ی مغذی بخصوص برای کودکان، بسیار حیاتی است.

ارتقاء سلامت استخوان در کودکی به داشتن استخوان های سالم در بزرگسالی کمک می کند، به همین دلیل کمبود ویتامین D باید مورد توجه همه ی والدین باشد.

ویتامین D و نور خورشید
کودک شما برای دریافت ویتامین D به نور آفتاب احتیاج دارد. افراد تقریبا ۸۰٪ از ویتامین D مورد نیاز بدن خود را از این طریق دریافت می کنند.

میزان جذب ویتامین دی، به میزان کمی به رنگ پوست فرد بستگی دارد. افرادی که پوستشان به طور طبیعی بسیار تیره است نسبت به سفید پوستان، برای جذب ویتامین D به ۳ تا ۶ برابر نور آفتاب بیشتری نیاز دارند.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 34 ]

[ دوشنبه 5 آبان 1399 ] 9:07 ] [ melika ]

[ ]

غذاهای حاوی ریبوفلاوین

 ویتامین B2 که به عنوان ریبوفلاوین نیز شناخته می شود، یکی از هشت ویتامین B است. در سال 1879 توسط Blyth کشف شد و در سال 1933 توسط Kuhn ، Gyorgy وWagner جدا شد. داشتن عملکردهای مهم متعدد، برای سلامتی بسیار مهم است. این ماده در واکنش های آنزیمی که ویتامین های دیگر را فعال می کند نقش عمده ای دارد و درست مانند سایر ویتامین هایB کمپلکس در تولید انرژی شرکت می کند.

 
اکنون خواهیم دید که چه غذاهای حاوی ویتامین B2 را باید به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا احساس خوبی داشته باشید و سالم بماند.
 
ویتامین B2 چیست؟
ریبوفلاوین یک ویتامین محلول در آب است به این معنی که از طریق جریان خون منتقل می شود. بدن این نوع ویتامین را ذخیره نمی کند اما مقدار اضافی آن را با ادرار دفع می کند.
 
بنابراین باید غذاهای سرشار از ریبوفلاوین را در برنامه غذایی روزمره خود قرار دهید. ویتامین B2 مؤلفه ای از دو کوآنزیم (فلاوین مونوکلئوتید و فلاوین آدنین دینوکلئوتید) است که نقش مهمی در متابولیسم چربی ها، داروها و استروئیدها دارند. آن ها همچنین نقش مهمی در تولید انرژی بدن دارند.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 37 ]

[ شنبه 3 آبان 1399 ] 11:27 ] [ melika ]

[ ]

منابع گیاهی برای دریافت کلسیم

 آیا می توان کلسیم کافی را از رژیم غذایی گیاهی یا منابع دیگر به غیر از شیر دریافت کرد؟ بله! معمولا پرسیده می شود چطور می توان كلسیم را در رژیم غذایی گیاهی پیدا کرد؟ منابع خوب چیست؟ این ها سؤالات بسیار خوبی است که معمولا پرسیده می شوند. از این راهنمای کلسیم به عنوان یک منبع برای اشتراک استفاده کنید.

 
چرا به کلسیم احتیاج داریم؟
کلسیم فقط برای استخوان های قوی و سالم لازم نیست. همچنین نقش مهمی در انقباض ماهیچه ها (به قلب، بعنوان یک عضله فکر کنید!) ، ترشح هورمون، عملکرد عصبی، پیام رسانی بین سلول ها و انقباض عروق / اتساع عروق (یعنی جریان خون) دارد. یک مطالعه نشان داد که کلسیم در واقع نقش بسیار مهمی در یادگیری و حافظه دارد.
 
بدن کار بسیار شگفت انگیزی در نگه داشتن کلسیم موجود در خون انجام می دهد. نکته منفی این است که اگر از بیرون کلسیم مورد نیاز بدن را تامین نکنیم، مواد معدنی را از استخوان ‌ها به دست می آورد ( بعنوان یک مخزن کلسیم). بنابراین، در صورت خوردن غذاهای گیاهی یا سبک زندگی بدون لبنیات، چگونه می توانیم به اندازه کافی کلسیم را تامین کنیم؟ در واقع ساده است.

ادامه دارد...

[ بازدید : 34 ]

[ شنبه 3 آبان 1399 ] 11:27 ] [ melika ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]