مرکبات برای کودکان زیر یکسال

 هنگامی که کودک کوچک شما شروع به خوردن غذاهای جامد کرد، انتخاب غذاهای مناسب برای او کمی دشوار بنظر می رسد. نوزادان اغلب به هر چیزی در دست و روی بشقاب شما دست می زنند و می خواهند آن را امتحان کنند. اما کودک چه غذاهایی را می تواند با خیال راحت بخورد بدون اینکه با مشکل مواجه شود؟

اکنون کارشناسان عقیده دارند که بهتر است غذاهای جامد را به ترتیب معرفی کنید، حتی اگر ممکن است این مواد غذایی به طور بالقوه باعث حساسیت شوند. مرکبات یکی از مواد غذایی است که شروع آن برای کودکان احتمالا نیاز به کمی صبر دارد.

مرکبات برای سلامتی بسیار مفید هستند و در عین حال میوه های خوشمزه ای می باشند. آنها علاوه بر طعم دلپذیری که دارند، دارای ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی هم هستند. شاید دوست داشته باشید کودک تان از تمام ویتامین C موجود در مرکبات بهره مند شود، اما آیا دادن میوه مرکبات به نوزادان مناسب است؟
بدن کودک بسیار حساس و لطیف است و معده او نمی تواند خوراکی ها را مانند معده یک فرد بزرگسال هضم کند. هر نوع رژیم غذایی که به کودک معرفی می شود باید به آرامی و به تدریج انجام گردد. به همین دلیل، نوزادان باید در ۴ ماه اول زندگی (ترجیحا تا ۶ ماهگی) بطور انحصاری از شیر مادر تغذیه شوند و سپس به آرامی مصرف غذاهای نیمه جامد به همراه شیر و در نهایت غذای جامد را شروع کنند.
هضم مرکبات برای نوزادان نسبت به آنچه فکر می کنید می تواند سخت تر باشد. بنابراین نباید میوه هایی را که معده کودک نمی تواند هضم کند، به فرزندتان بدهید.
کودکان از چه زمانی می توانند مرکبات بخورند؟از نظر فنی، کودک شما می تواند خوردن مرکبات را از حدود ۶ ماهگی شروع کند، اگرچه بسیاری از والدین تا حدود ۱۲ ماهگی از دادن آن به فرزندشان اجتناب می کنند.

ادامه مطلب...

[ بازدید : 29 ]

[ دوشنبه 5 آبان 1399 ] 9:08 ] [ melika ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]